PORADENSTVÍ V E-COMMERCE
V počtu e-shopů na obyvatele jsme světová velmoc. Ovšem s počtem opravdu fungujících internetových obchodů, které si na sebe vydělají, je to již horší. Kde je tedy zakopaný pes?
Mnoho lidí si myslí, že postačí zaregistrovat doménu, nechat si naprogramovat e-shop, vystavit na něj zboží a začít hned prodávat. Opak je ovšem pravdou, těmito kroky většina začínajících e-shopů také končí. Důvodů může být hned několik. Ty nejčastější jsou pojmenovány níže.
MÁTE SPRÁVNÝ PRODUKT?
Je vámi zamýšlené zboží vhodné k internetovému prodeji? Zvážili jste rizika při přepravě zboží? Je váš produkt křehký, tekutý, hořlavý, nebo s krátkou trvanlivostí? Tyto a mnoho dalších otazníků je třeba předem zvážit, případně si nechat poradit odborníky z praxe.
ZNÁTE SVOU KONKURENCI?
Udělali jste si reálný průzkum trhu? Znáte svoji konkurenci a dokážete se s ní srovnat prodejními cenami i náklady? Jaká je vaše konkurenční výhoda oproti podobně zaměřeným obchodům a proč by zákazníci měli nakupovat právě u vás?
JAKÁ JE VAŠE CÍLOVÁ SKUPINA?
Je velmi důležité si od začátku určit vaši cílovou skupinu zákazníků. Různé věkové, ale i demografické skupiny zákazníků mohou mít naprosto odlišné chování při nákupu zboží. To co je pro někoho výhodou, může být naopak pro druhého překážkou v dokončení nákupu.
JAK BUDETE ZBOŽÍ SKLADOVAT?
Při malém počtu SKU a objednávek se dá zboží skladovat v obýváku nebo garáži. Co ale nastane ve chvíli, kdy se vám prodeje rozjedou? Budete hledat sklad? Budete najímat lidi na skladování a balení? V jakém skladovém systému budete vše evidovat? Máte i jiné možnosti?
JAKÉ ZVOLIT BALENÍ A DOPRAVCE?
Ne každý dopravce je vhodný a použitelný pro váš sortiment. S tím je úzce spojené i balení, které může spolknout velkou část vaší původně kalkulované marže. Vhodná volba a optimalizace těchto parametrů je jednou z klíčových věcí k úspěchu na poli e-commerce.
MÁTE VŠE SPRÁVNĚ SPOČÍTANÉ?
Tento bod by mohl klidně být na prvním místě. Každopádně se prolíná všemi dříve zmíněnými. Správná kalkulace kompletních nákladů, které vznikají v celém procesu od nákupu (výroby), až po samotné doručení zákazníkovi je klíčová. Významnou položku kalkulace tvoří také vratky!
Shora zmíněné body nejsou zdaleka kompletním návodem, zda máte šanci uspět. Jinak se vstupuje na trh s produktem, který všichni dobře znají a naopak s novinkou, kterou musíte uvést a vysvětlit potenciálním zákazníkům, proč právě váš produkt by měli nakoupit.
V rámci našich mnohaletých zkušeností z internet marketingu, logistik a především praxe, Vám rádi poradíme a pomůžeme nastavit veškeré potřebné procesy. Pomůžeme Vám spočítat kompletní náklady a výnosnost vašeho zamýšleného, nebo již běžícího projektu. Navrhneme Vám možná řešení a vhodné optimalizace, aby jste co nejdříve dosáhli svých vysněných cílů.